Elérhetőségek: 6720 Szeged, Horváth Mihály u. 2-6. OM: 203052 Tel.: 62/547-160 E-mail: epki@vedres.sulinet.hu

Beszámoló az osztálykirándulásról

Résztvevők a 9.B, 10.B és 11.B osztályokból (május 26-27.)

A kirándulás célja megismerkedni azzal, amiről ebben a tanévben tanultunk, illetve előkészíteni a jövő évet egy-két ismerettel a Felvidéken, a valaha volt régi Magyarországon.

A határ utáni első szép város, Kassa látogatása. A város legnagyobb műemléke a kassai dóm, ahol II. Rákóczi Ferenc sírját kerestük fel. Továbbutazás a csendes kisvárosba, Lőcsére, ahol megtekinthettük a Mikszáth Kálmán regényéből készült film A fekete város helyszínét. Láthattuk a reneszánsz stílusú Thurzó-házat is.

A lőcsei fehér asszonyra később, a hazafelé vezető úton bukkantunk a betléri kastélyban.

A történelmi Magyarország egyik legszebb temploma, a Szent Jakab templom sajnos zárva volt ottlétünk idején.

Továbbindultunk Poprádra, ahol két éjszakát töltöttünk. A szálloda közelében levő Magas Tátra lenézett ránk, hívogatott a másnapi túrára. Első utunk Késmárkra vezetett, ahol megnéztük a várat, majd végigsétáltunk a régi város főutcáján, ahol Petri tanár úr és Bálint Gáborné tanárnő felhívták a figyelmet a szász stílusban épült házakra.

Késmárk után körbesétáltuk a Csorba-tavat, majd irány a hegy, 1840 méterre vitt fel minket a libegő. Onnan egy kis nézelődés után két órát jövögettünk lefelé. Néhányan a téli sportot felelevenítve lecsúsztak a még el nem olvadt hófoltokon, mások a füvön, ha túl meredek volt. A biológia tanárnő gyűjteményébe egy-két ritka növény is került, persze csak fényképen.

A 10. B osztályfőnökének mindig az osztálykiránduláson van a születésnapja, hát az idén is megünnepeltük.

Másnap egy-két ajándék vásárlása és a gyönyörű betléri Andrássy kastély megtekintése után hosszú utazás következett haza, tele emlékkel, nem feledve a gyönyörű tájat, szerpentint.